Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2024
    2. Blz. 3 Jaarverslag - programma's
      1. Blz. 4 Leeswijzer
        1. Blz. 5 Leeswijzer 2024
      2. Blz. 6 Samenstelling bestuur
        1. Blz. 7 Samenstelling bestuur 2024
      3. Blz. 8 Bestuurlijke hoofdlijn
        1. Blz. 9 Bestuurlijke hoofdlijn 2024
      4. Blz. 10 Jaarverslag - programma's
      5. Blz. 11 Programma 1 Veiligheid
        1. Blz. 12 Inleiding Programma 1 Veiligheid
        2. Blz. 13 1.1 Crisisbeheersing en rampenbestrijding
          1. Blz. 14 Inleiding Crisisbeheersing en rampenbestrijding
          2. Blz. 15 Ontwikkelingen Crisisbeheersing en rampenbestrijding
          3. Blz. 16 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 17 We willen ons zo goed als mogelijk voorbereiden op (natuur)rampen en crises, zodat we adequaat kunnen optreden
              1. Blz. 18 Actualiseren rampenbestrijdingsplannen (doorlopend)
              2. Blz. 19 Opstellen van een natuurbrandbeheersplan
              3. Blz. 20 Onderhouden van de crisisorganisatie van de gemeente Maashorst (doorlopend)
              4. Blz. 21 Organiseren van lokale informatiebijeenkomsten voor crisisfunctionarissen
              5. Blz. 22 Verder inrichten van een gemeentelijke crisisstructuur en werkprocessen
              6. Blz. 23 Oefenen, opleiden en trainen van de gemeentelijke personen (ambtelijk en bestuurlijk) die een rol/taak hebben in de rampenbestrijding
        3. Blz. 24 1.2 Openbare orde en veiligheid
          1. Blz. 25 Inleiding Openbare orde en veiligheid
          2. Blz. 26 Ontwikkelingen Openbare orde en veiligheid
          3. Blz. 27 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 28 Aanpak van overlast door jeugd
              1. Blz. 29 We intensiveren de nauwe samenwerking tussen gemeente, politie en het jongerenwerk
              2. Blz. 30 Uitbreiden subsidierelatie met HALT
            2. Blz. 31 Adequate bescherming van medewerkers en bestuur tegen agressie en geweld
              1. Blz. 32 Uitvoeringsprogramma: We brengen agressie en bedreiging richting onze medewerkers en bestuurders op een minimaal niveau
              2. Blz. 33 Uitvoeringsprogramma: We maken beleid en voeren dat in voor Veilige Publieke Taak
            3. Blz. 34 Bescherming kwetsbare groepen
              1. Blz. 35 Uitvoeringsprogramma: Sociaalmaatschappelijke casuïstiek integraal aanpakken met de (welzijns)partners
              2. Blz. 36 Uitvoeringsprogramma: Zorgen dat jongeren, ook jonger dan 18, veilig kunnen uitgaan in onze gemeente
            4. Blz. 37 Bestrijding cybercrime
              1. Blz. 38 Uitvoeringsprogramma: Bewustwordingscampagne opzetten om de dreigingen van cybercrime onder de aandacht brengen
            5. Blz. 39 Bestrijding ondermijning en georganiseerde criminaliteit
              1. Blz. 40 Zorgen dat eigen medewerkers, inwoners en bedrijven bekend zijn met ondermijning en het herkennen. Zij zijn bereid om dit te melden en kunnen dit eenvoudig doen
              2. Blz. 41 Versterken informatiepositie
              3. Blz. 42 Zichtbare effectieve interventies
              4. Blz. 43 Organisatie weerbaarder maken
              5. Blz. 44 Samenleving weerbaarder maken
            6. Blz. 45 Criminaliteit voorkomen waar het kan en bestrijden waar het moet
              1. Blz. 46 Inzetten op de aanpak van high impact crimes (zoals woninginbraken en fietsendiefstallen)
              2. Blz. 47 Invoeren van de regionale procesbeschrijving Evenementenveiligheid Oost-Brabant
              3. Blz. 48 Uitvoeringsprogramma: Een actueel handhavingsplan voor de BOA's maken
            7. Blz. 49 We maken veilige en leefbare wijken tot een gedeelde verantwoordelijkheid
              1. Blz. 50 Goed organiseren van wijkpreventie en buurtbemiddeling in onze kernen
              2. Blz. 51 De juiste inzet van politieagenten en boa’s die goed toegerust en zichtbaar zijn
              3. Blz. 52 Datagericht optreden is uitgangspunt
              4. Blz. 53 We implementeren een nieuwe, wijkgerichte aanpak
              5. Blz. 54 Uitvoeringsprogramma: We implementeren de Aanpak ter Voorkoming van Escalatie (AVE)
        4. Blz. 55 Verbonden partijen Programma 1 Veiligheid
        5. Blz. 56 Beleidskaders Programma 1 Veiligheid
        6. Blz. 57 Verplichte BBV - indicatoren Programma 1 Veiligheid
        7. Blz. 58 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 59 Financiële afwijkingen Programma 1 Veiligheid
      6. Blz. 60 Programma 2 Verkeer en vervoer
        1. Blz. 61 Inleiding Programma 2 Verkeer en vervoer
        2. Blz. 62 2.1 Verkeer en vervoer
          1. Blz. 63 Inleiding Verkeer en vervoer
          2. Blz. 64 Ontwikkelingen Verkeer en vervoer
          3. Blz. 65 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 66 Goede bereikbaarheid van alle kernen
              1. Blz. 67 Uitvoeringsprogramma: We gaan van start met het nieuwe mobiliteitsplan Maashorst
              2. Blz. 68 We gaan door met de ruimtelijke studie N605
              3. Blz. 69 We stimuleren fijnmazige mobiliteit tot in het hart van de kernen en wijken
              4. Blz. 70 We gaan ontwikkelingen (met name woningbouw) die een probleem met de parkeeropgave hebben, helpen met alternatieven
              5. Blz. 71 We ontwikkelen beleid op verschillende fietsverkeersstromen (utilitair en recreatief)
              6. Blz. 72 We stimuleren innovatieve vervoerssystemen, zoals elektrische deelauto’s, deelfietsen en -scooters
              7. Blz. 73 We gaan door met de lopende Corridoraanpak A50 (= regionale samenwerking gericht op betere doorstroming)
            2. Blz. 74 Verbetering van de verkeersveiligheid
              1. Blz. 75 Onveilige verkeerssituaties pakken we aan
            3. Blz. 76 We willen dat mensen minder in de auto stappen, en meer gebruik maken van andere middelen voor vervoer, zoals de fiets en het openbaar vervoer
              1. Blz. 77 We stimuleren weggebruikers om de auto te laten staan en te kiezen voor andere vormen van vervoer
              2. Blz. 78 In het kader van de Mobiliteitsaanpak A50 corridor Eindhoven-Nijmegen, gaan we samen met de regio en provincie de mogelijkheden onderzoeken voor de inzet van een BRT (Bus Rapid Transit)
              3. Blz. 79 Uitvoeringsprogramma: Er is een onderzoek gedaan naar mobiliteitshubs en logistieke hubs (of een combinatie daarvan)
              4. Blz. 80 In verband met het MIRT A50-traject tussen Bankhoef en Paalgraven wordt onderzoek gedaan naar de effecten van een verbreding van de A50
              5. Blz. 81 Als voorbereiding op een nieuwe OV-concessie (vanaf 2027) gaan we met de provincie en de regio werken aan oplossingen voor vervoerarmoede in dunbevolkte gebieden
            4. Blz. 82 We willen ons gemeentelijk wegennet handhaven op het huidige kwaliteitsniveau en de leefomgeving van onze inwoners verbeteren
              1. Blz. 83 We voeren tijdig onderhoud uit of voeren reconstructies uit
        3. Blz. 84 2.2 Parkeren
          1. Blz. 85 Inleiding Parkeren
          2. Blz. 86 Ontwikkelingen Parkeren
          3. Blz. 87 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 88 Nieuw beleid moet de functieveranderingen mogelijk maken, en tegelijkertijd de parkeervraag voor bezoekers van het centrum garanderen. We willen de bestaande parkeercapaciteit beter benutten i.p.v. de beschikbare capaciteit verhogen.
              1. Blz. 89 Uitvoeringsprogramma: In het mobiliteitsplan Maashorst (visiedeel) worden de nieuwe pijlers voor het parkeerbeleid bepaald
              2. Blz. 90 Uitvoeringsprogramma: We gaan onderzoeken of extra fietsparkeergelegenheid nodig is en zo ja waar de stalling dan moet worden uitgebreid
              3. Blz. 91 We gaan door middel van enquêtes onderzoeken of uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen voor vergunninghouders of betaald parkeren nodig is
              4. Blz. 92 Vanuit duurzaamheid investeren we in infrastructuur voor het opladen van elektrische voertuigen
        4. Blz. 93 Verbonden partijen Programma 2 Verkeer en vervoer
        5. Blz. 94 Beleidskaders Programma 2 Verkeer en vervoer
        6. Blz. 95 Verplichte BBV - indicatoren Programma 2 Verkeer en vervoer
        7. Blz. 96 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 97 Financiële afwijkingen Programma 2 Verkeer en vervoer
      7. Blz. 98 Programma 3 Economie en toerisme
        1. Blz. 99 Inleiding Programma 3 Economie en toerisme
        2. Blz. 100 3.1 Economische ontwikkeling
          1. Blz. 101 Inleiding Economische ontwikkeling
          2. Blz. 102 Ontwikkelingen Economische ontwikkeling
          3. Blz. 103 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 104 Een gezonde agrarische economie
              1. Blz. 105 Agrotoerisme, zorgboerderijen en agrarische kinderopvang worden gepromoot
              2. Blz. 106 In samenwerking met andere partners in de agrarische sector zijn we in gesprek met agrarische bedrijven over een toekomstbestendige onderneming
              3. Blz. 107 Uitvoeringsprogramma: We werken mee aan de pilot Peel Natuurdorpen (Tiny Houses) als alternatief financieringsmodel voor agrariërs en natuurontwikkeling
            2. Blz. 108 Een krachtig MKB
              1. Blz. 109 Eventuele knelpunten voor het lokale ondernemerschap in kaart brengen en werken aan de verbetering hiervan
              2. Blz. 110 Verkennen of satellietopleidingen bij grote bedrijven mogelijk zijn en de satellietopleiding bij Bernhoven continueren
              3. Blz. 111 Boegbeelden uit het lokale bedrijfsleven zetten Maashorst beter op de kaart
              4. Blz. 112 Periodiek netwerksessies organiseren
              5. Blz. 113 Verkennen potentiële fieldlabs
            3. Blz. 114 Een sterk netwerk van bedrijven, gemeenten en andere instellingen
              1. Blz. 115 Uitvoeringsprogramma: We werken mee als ondernemers Bedrijven Investeringszone (BIZ) aanvragen
              2. Blz. 116 We ondersteunen sociaal maatschappelijk ondernemen
              3. Blz. 117 We promoten ‘Koop lokaal’
              4. Blz. 118 We realiseren vormen van hybride werken en leren
              5. Blz. 119 We werken aan de uitvoering van de Centrumvisie Uden om het centrum aantrekkelijker te maken
        3. Blz. 120 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
          1. Blz. 121 Inleiding Fysieke bedrijfsinfrastructuur
          2. Blz. 122 Ontwikkelingen
          3. Blz. 123 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 124 We willen (groei)ruimte bieden aan het bedrijfsleven en een gunstig vestigingsklimaat creëren voor bestaande en nieuwe ondernemers
              1. Blz. 125 Uitvoeringsprogramma: We ontwikkelen bedrijventerrein Hoogveld-Zuid
              2. Blz. 126 Uitvoeringsprogramma: We gaan bedrijventerrein Voederheil uitbreiden
              3. Blz. 127 Uitvoeringsprogramma: We ontwikkelen bedrijfskavels in Reek-Zuid
        4. Blz. 128 3.3 Economische promotie
          1. Blz. 129 Inleiding Economische promotie
          2. Blz. 130 Ontwikkelingen
          3. Blz. 131 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 132 Bedrijvigheid in de kernen
              1. Blz. 133 We ondersteunen startende ondernemers op verschillende manieren
              2. Blz. 134 De mogelijkheden om leegstand te voorkomen zijn onderzocht en ingevoerd
            2. Blz. 135 Branding - Maashorst op de kaart
              1. Blz. 136 De uitvoering van de marketingactivatie is in handen van SILO Maashorst in samenwerking met organisaties
            3. Blz. 137 Kwalitatief goede bedrijventerreinen
              1. Blz. 138 De ontwikkeling van bestaande en nieuwe bedrijventerreinen is onderzocht en de locaties zijn bekend. De nieuwe bedrijventerreinen zijn in ontwikkeling
              2. Blz. 139 Het toekomstige omgevingsplan wordt flexibel ingericht, waardoor het relatief eenvoudig is om bedrijfsverzamelgebouwen te realiseren
            4. Blz. 140 Maashorst is de meest aantrekkelijke toeristische gemeente van Brabant
              1. Blz. 141 We ondersteunen de verdere groei van het toerisme in onze gemeente en zetten ons daarom mét ondernemers in voor profilering en gebiedsmarketing
        5. Blz. 142 Verbonden partijen Programma 3 Economie en toerisme
        6. Blz. 143 Beleidskaders Programma 3 Economie en toerisme
        7. Blz. 144 Verplichte BBV - indicatoren Programma 3 Economie en toerisme
        8. Blz. 145 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 146 Financiële afwijkingen Programma 3 Economie en toerisme
      8. Blz. 147 Programma 4 Onderwijs
        1. Blz. 148 Inleiding Programma 4 Onderwijs
        2. Blz. 149 4.1 Onderwijs algemeen
          1. Blz. 150 Inleiding Onderwijs algemeen
          2. Blz. 151 Ontwikkelingen
          3. Blz. 152 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 153 Een goede start van een doorgaande leerlijn
              1. Blz. 154 We hebben op basis van de Peutermonitor in juni 2024 in beeld hoeveel kinderen gebruik maken van een voorschoolse voorziening en welke doelgroep we nog niet bereiken
            2. Blz. 155 Gelijke kansen voor iedereen
              1. Blz. 156 Uitvoeringsprogramma: In samenwerking met het onderwijs nemen we gedurende 2024 deel aan de experimenteerregeling en onderzoeken de kansen en beperkingen tussen het passend onderwijs en jeugdhulp
            3. Blz. 157 Samenwerking tussen onderwijs en arbeidsmarkt
        3. Blz. 158 4.2 Onderwijshuisvesting
          1. Blz. 159 Inleiding Onderwijshuisvesting
          2. Blz. 160 Ontwikkelingen
          3. Blz. 161 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 162 Goede onderwijshuisvesting
              1. Blz. 163 Uitvoeringsprogramma: Uitbreiding van de onderwijsruimte in Kindcentrum De Morgenzon
        4. Blz. 164 Verbonden partijen Programma 4 Onderwijs
        5. Blz. 165 Beleidskaders Programma 4 Onderwijs
        6. Blz. 166 Verplichte BBV - indicatoren Programma 4 Onderwijs
        7. Blz. 167 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 168 Financiële afwijkingen Programma 4 Onderwijs
      9. Blz. 169 Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
        1. Blz. 170 Inleiding Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
        2. Blz. 171 5.1 Sportbeleid en- activering
          1. Blz. 172 Inleiding Sportbeleid en- activering
          2. Blz. 173 Ontwikkelingen
          3. Blz. 174 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 175 Breedtesport en inclusiviteit in de sport
              1. Blz. 176 Uitvoeringsprogramma: Iedereen doet mee: bewegen van jongeren is essentieel, ook met het oog op preventieve gezondheid
              2. Blz. 177 Uitvoeringsprogramma: We zorgen voor een breed aanbod van sport, ook voor mensen met een beperking
            2. Blz. 178 Harmonisatie van de subsidiëring van het verenigingsleven
              1. Blz. 179 Uitvoeringsprogramma: Een goed, sterk en evenwichtig (geharmoniseerd) subsidiebeleid voor de lokale sportverenigingen en culturele instellingen/verenigingen
              2. Blz. 180 Het jaar 2024 is een overgangsjaar waarin we het nieuwe huur- en tarievenbeleid inhoudelijk gaan uitrollen
            3. Blz. 181 In alle kernen is voor alle inwoners aanbod om te kunnen sporten
              1. Blz. 182 Uitvoeringsprogramma: In Maashorst zijn buurtsport- en cultuurcoaches actief
              2. Blz. 183 Uitvoeringsprogramma: We doen er alles aan om de faciliteiten op orde te hebben en te houden, bijvoorbeeld door te kijken naar gecombineerd gebruik van faciliteiten.
        3. Blz. 184 5.2 Sportaccommodaties
          1. Blz. 185 Inleiding Sportaccommodaties
          2. Blz. 186 Ontwikkelingen
          3. Blz. 187 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 188 Een functioneel, kwalitatief en duurzaam sportkapitaal
              1. Blz. 189 Onderzoek verrichten naar exploitatie zwembad
              2. Blz. 190 Realiseren Skatebaan Bevrijdingspark
        4. Blz. 191 5.3 Cultuur
          1. Blz. 192 Inleiding Cultuur
          2. Blz. 193 Ontwikkelingen
          3. Blz. 194 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 195 Een mooi aanbod van kunst en cultuur behouden en uitbreiden
              1. Blz. 196 Uitvoeringsprogramma: Bewaken én bewaren van de geschiedenis van de kernen (deeltaak 1)
              2. Blz. 197 Implementatie nieuw cultuurbeleid (deeltaak 1)
              3. Blz. 198 Concessieovereenkomst Markant Maashorst
              4. Blz. 199 Uitvoeringsprogramma: Stimuleren cultuureducatie (deeltaak 1)
        5. Blz. 200 5.4 Media
          1. Blz. 201 Inleiding Media
          2. Blz. 202 Ontwikkelingen
        6. Blz. 203 5.5 Openbaar groen en (openlucht)recreatie
          1. Blz. 204 Inleiding Openbaar groen en (openlucht)recreatie
          2. Blz. 205 Ontwikkelingen
          3. Blz. 206 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 207 De groenste gemeente van Nederland
              1. Blz. 208 Uitvoeringsprogramma: We willen diversiteit in natuuraanbod vergroten, met een goede spreiding over de hele gemeente
              2. Blz. 209 We gaan de biodiversiteit van natuur waarborgen en versterken, bijvoorbeeld door deelname aan het Deltaplan Biodiversiteit
              3. Blz. 210 Uitvoeringsprogramma: We gaan De Maashorst verder uitbreiden en ontwikkelen als natuurgebied en we onderzoeken of het gebied een Nationaal Park nieuwe stijl kan worden
              4. Blz. 211 Uitvoeringsprogramma: We gaan pilots opstarten voor beheer van het openbaar groen/natuur door inwoners
              5. Blz. 212 Uitvoeringsprogramma: We realiseren quick wins, zoals aanplant landschap, ecologisch bermbeheer, erfbeplanting, picknick-voorzieningen, fietsroutes en wandelpaden
              6. Blz. 213 Realisatie honden- en uitlaatvelden in voormalig Landerd
            2. Blz. 214 Een sterke recreatieve sector
              1. Blz. 215 Uitvoeringsprogramma: We richten onze positionering nadrukkelijk op ‘Maashorst is de meest toeristische recreatieve gemeente van Noordoost-Brabant'. We benadrukken de sterke verwevenheid met natuurgebied De Maashorst
              2. Blz. 216 Uitvoeringsprogramma: We vergroten de diversiteit in natuuraanbod met een goede spreiding over de hele gemeente
              3. Blz. 217 Uitvoeringsprogramma: We gaan de Natuurpoort (Palmstraat, Schaijk) en de uitkijktoren in De Maaspoort realiseren
              4. Blz. 218 Uitvoeringsprogramma: We maken een start met een verbeterplan voor Wandelpark Uden
              5. Blz. 219 Natuurcentrum De Maashorst blijft een belangrijke educatieve partner
        7. Blz. 220 Verbonden partijen Programma 5
        8. Blz. 221 Beleidskaders Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
        9. Blz. 222 Verplichte BBV - indicatoren Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
        10. Blz. 223 Wat heeft het gekost?
        11. Blz. 224 Financiële afwijkingen Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
      10. Blz. 225 Programma 6 Sociaal Domein
        1. Blz. 226 Inleiding Programma 6 Sociaal Domein
        2. Blz. 227 6.1 Samenkracht en Burgerparticipatie
          1. Blz. 228 Inleiding Samenkracht en Burgerparticipatie
          2. Blz. 229 Ontwikkelingen
          3. Blz. 230 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 231 Mogelijkheden om te ontmoeten in de kernen/wijken
              1. Blz. 232 Uitvoeringsprogramma: We stimuleren activiteiten en ontmoeting in de dorpshuizen en MFA’s
              2. Blz. 233 Uitvoeringsprogramma: De ontmoetingspunten in de wijken en kernen (zelfstandige locaties of onderdelen van maatschappelijk vastgoed zoals schoolgebouwen) hebben een professional die deskundigheid heeft om de meest voorkomende vragen te beantwoorden
              3. Blz. 234 Professionals in de kern/wijk genieten het vertrouwen van inwoners en worden steeds beter gevonden voor vragen uit het dagelijks leven waar inwoners zelf geen antwoord op hebben
              4. Blz. 235 Bijdrage aan exploitatie wijkaccommodaties 2024
            2. Blz. 236 Preventie door vroeg signaleren van problemen en behoeften
              1. Blz. 237 We werken aan een sterke sociale basis in de wijken
              2. Blz. 238 Uitvoeringsprogramma: In 2024 versterken we de rol van jongerenwerk in de sociale basis
              3. Blz. 239 In 2024 onderzoeken we het inzetten van kinderwerk
              4. Blz. 240 Uitvoeringsprogramma: We zorgen dat vrijwilligers en professionals (preventiewerkers, jongerenwerk, dorps- en wijkondersteuners en andere professionals) op een goede manier kunnen samenwerken
            3. Blz. 241 Voldoende opvang- en huisvestingsoplossingen voor nieuwkomers
              1. Blz. 242 Werken aan het programma migratieopgaven
        3. Blz. 243 6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
          1. Blz. 244 Inleiding Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
          2. Blz. 245 Ontwikkelingen
          3. Blz. 246 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 247 Een integrale benadering van 0-100+
              1. Blz. 248 Uitvoeringsprogramma: We ontwikkelen en geven uitvoering aan een beleidsplan ouderen
            2. Blz. 249 Een vindbare, herkenbare en professionele toegang voor vragen en voorzieningen
              1. Blz. 250 De gemeentelijke toegang voor ondersteuning verder professionaliseren, waarbij we inzetten op een verhoging van de kwaliteit zoals die door de gebruikers wordt ervaren
        4. Blz. 251 6.3 Inkomensregelingen (incl. armoedebeleid en eerstelijns schuldhulpverlening)
          1. Blz. 252 Inleiding Inkomensregelingen (incl. armoedebeleid en eerstelijns schuldhulpverlening)
          2. Blz. 253 Ontwikkelingen
          3. Blz. 254 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 255 De lokale toepassing van de Participatiewet is eenvoudiger, biedt maatwerk en is vriendelijker voor inwoners die hier gebruik van moeten maken. We werken vanuit de bedoeling van de wet, niet vanuit de letter ervan.
              1. Blz. 256 We brengen onze ondersteuningsregelingen onder de aandacht van inwoners
              2. Blz. 257 We gaan aan de slag met het nieuwe beleidskader Armoede & Schulden waarin we beide problemen integraal aanvliegen
              3. Blz. 258 We gaan de voorgestelde wijzigingen in het hierboven genoemde wetsvoorstel onderzoeken en indien mogelijk toepassen, voor zover we dat nog niet doen
              4. Blz. 259 We intensiveren de inzet van vroegsignalering
            2. Blz. 260 Het aantal inwoners in de gemeente dat te maken heeft met armoede en schulden is met succes teruggedrongen
              1. Blz. 261 Uitvoeringsprogramma: Verborgen armoede is (deels) in beeld gekomen en aangepakt
        5. Blz. 262 6.4 Maatschappelijke- en arbeidsparticipatie
          1. Blz. 263 Inleiding Maatschappelijke en arbeidsparticipatie
          2. Blz. 264 Ontwikkelingen
          3. Blz. 265 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 266 Arbeidsparticipatie
              1. Blz. 267 Uitvoeren Plan van aanpak vermindering bestand P-wet in samenwerking met ketenpartners
              2. Blz. 268 Opstellen van arbeidsmarktbeleid op de lange termijn in afstemming met partners binnen en buiten de organisatie op het terrein van economie, ruimte, regio en werkgelegenheid
              3. Blz. 269 Intensiveren van het Partnership IBN voor wat betreft de samenwerking met IBN en plaatsing van kandidaten
        6. Blz. 270 6.5 Maatwerkvoorzieningen Wmo
          1. Blz. 271 Inleiding Maatwerkvoorzieningen WMO
          2. Blz. 272 Ontwikkelingen
          3. Blz. 273 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 274 Inwoners kunnen zoveel mogelijk en zolang als mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen en meedoen in de samenleving
              1. Blz. 275 Prestatieafspraken maken vanuit volkshuisvesting met de woningcorporaties, waarin ook de zorgaspecten worden meegenomen
              2. Blz. 276 We evalueren de pilot scootmobielpool
              3. Blz. 277 We onderzoeken mogelijkheden om het gebruik van individuele maatwerkvoorzieningen te collectiveren en ontwikkelen hiervoor nieuw beleid
              4. Blz. 278 We ontwikkelen een huisvestingverordening met urgentiebeleid om bij woningtoewijzing voorrang te geven aan specifieke doelgroepen
        7. Blz. 279 6.6 Maatwerkdienstverlening Wmo
          1. Blz. 280 Inleiding Maatwerkdienstverlening WMO
          2. Blz. 281 Ontwikkelingen
          3. Blz. 282 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 283 We beschikken over een passend aanbod voor inwoners met een psychische kwetsbaarheid
              1. Blz. 284 Ontwikkelen van het nieuwe lokale Wmo-product 'Beschermd Thuis'
              2. Blz. 285 Uitvoeringsprogramma: De lokale ontwikkelagenda ‘Opvang, ondersteuning en zorg voor inwoners met een psychische kwetsbaarheid’ doorontwikkelen
            2. Blz. 286 We houden de Wmo beheersbaar
              1. Blz. 287 We onderzoeken mogelijkheden om inwoners met afstand tot de arbeidsmarkt toe te leiden naar een baan in de zorg en nemen daarop actie
            3. Blz. 288 We willen de participatie en zelfredzaamheid van onze inwoners bevorderen
              1. Blz. 289 We stimuleren het gebruik van (algemene) voorzieningen in de directe omgeving van de inwoner, bijvoorbeeld dagbesteding of huishoudelijke hulp, en ontwikkelen hiervoor nieuw beleid
        8. Blz. 290 6.7 Maatwerkdienstverlening Jeugdhulp
          1. Blz. 291 Inleiding Maatwerkdienstverlening Jeugdhulp
          2. Blz. 292 Ontwikkelingen
          3. Blz. 293 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 294 In de gemeente Maashorst groeien kinderen en jongeren gezond, veilig en kansrijk op
              1. Blz. 295 Deelname Regionale Werkgroep Veilig in afhankelijkheidsrelaties
              2. Blz. 296 In de regio maken wij een nieuw Regionaal Beleidskader Jeugdhulp en Uitvoeringsplan Jeugdhulp
              3. Blz. 297 Sluitende aanpak Jeugdhulpverlening
              4. Blz. 298 Uitvoeringsprogramma: Uitvoering geven aan het nieuwe Regionaal Beleidsprogramma Jeugdhulp en Uitvoeringsplan Jeugdhulp
        9. Blz. 299 Verbonden partijen Programma 6 Sociaal Domein
        10. Blz. 300 Beleidskaders Programma 6 Sociaal Domein
        11. Blz. 301 Verplichte BBV - indicatoren Programma 6 Sociaal Domein
        12. Blz. 302 Wat heeft het gekost?
        13. Blz. 303 Financiële afwijkingen Programma 6 Sociaal Domein
      11. Blz. 304 Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
        1. Blz. 305 Inleiding Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
        2. Blz. 306 7.1 Volksgezondheid
          1. Blz. 307 Inleiding Volksgezondheid
          2. Blz. 308 Ontwikkelingen
          3. Blz. 309 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 310 Positieve gezondheid
              1. Blz. 311 We werken samen met gezondheidsinstanties
              2. Blz. 312 Uitvoeringsprogramma: We gaan goede gezondheidspreventieprogramma’s ontwikkelen
              3. Blz. 313 Uitvoeringsprogramma: We realiseren optimale dekking van AED’s.
        3. Blz. 314 7.2 Riolering
          1. Blz. 315 Inleiding Riolering
          2. Blz. 316 Ontwikkelingen
          3. Blz. 317 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 318 We kijken samen waar het nodig is maatregelen te treffen in het buitengebied
              1. Blz. 319 Waar in het buitengebied nog regenwateraansluitingen zijn op het riool, gaan we op bezoek
              2. Blz. 320 Rioolheffing anders berekenen
            2. Blz. 321 We kijken samen waar het nodig is maatregelen te treffen in het stedelijk gebied
              1. Blz. 322 Maatregelen vallen samen met andere werkzaamheden in een straat of wijk. Zo is al het werk in één keer klaar
        4. Blz. 323 7.3 Afval
          1. Blz. 324 Inleiding Afval
          2. Blz. 325 Ontwikkelingen
          3. Blz. 326 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 327 We willen onze afvalinzameling uniformiseren. Daarnaast willen we dat er meer afval wordt gescheiden en voor recycling beschikbaar komt
              1. Blz. 328 Uitvoeringsprogramma: Na de aanbesteding voor de luierinzameling en beheer milieustraat kunnen ook de inwoners van Reek, Schaijk en Zeeland in 2024 hun luiers en incontinentiemateriaal scheiden en naar de milieustraat in Uden brengen
              2. Blz. 329 Uitvoeringsprogramma: We evalueren de papier-, textiel- en snoeihoutinzameling, en de inzameling bij de huidige hoogbouw. Daarover nemen we vervolgens besluiten
        5. Blz. 330 7.4 Milieubeheer
          1. Blz. 331 Inleiding Milieubeheer
          2. Blz. 332 Ontwikkelingen
          3. Blz. 333 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 334 Transitie van het landelijk gebied
              1. Blz. 335 We blijven in gesprek met belanghebbenden over stikstof e.d.
              2. Blz. 336 Uitvoeringsprogramma: We zorgen voor een beleidsprogramma Landelijk Gebied
              3. Blz. 337 We blijven aangehaakt bij de landelijke, provinciale en regionale stikstofaanpak
              4. Blz. 338 We putten uit twee pilots voor meting en streefwaardebepaling van milieubelasting (geur en ammoniak). Daarbij benutten we de kennis uit de regio
            2. Blz. 339 Voorlopen in duurzaamheid
              1. Blz. 340 We brengen de mogelijkheden voor een lokaal energiebedrijf in beeld
              2. Blz. 341 Uitvoeringsprogramma: We maken ons eigen gemeentelijke vastgoed energieneutraal
              3. Blz. 342 We zorgen voor meer laadpalen voor elektrische auto’s
              4. Blz. 343 We onderzoeken de haalbaarheid van warmtenetten
              5. Blz. 344 We zorgen voor twee lokale initiatieven voor zonneparken in onze gemeente, bij voorkeur op daken
        6. Blz. 345 7.5 Begraafplaatsen en crematoria
          1. Blz. 346 Inleiding Begraafplaatsen en crematoria
          2. Blz. 347 Ontwikkelingen
          3. Blz. 348 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 349 Vanuit een geharmoniseerde begraafplaatsverordening willen we onze begraafplaatsen toekomstbestendig maken
              1. Blz. 350 In 2024 wordt een begin gemaakt met de herinrichting van de Udense begraafplaats die inspeelt op de veranderende tendensen
        7. Blz. 351 Ontwikkelingen Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
        8. Blz. 352 Verbonden partijen Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
        9. Blz. 353 Beleidskaders Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
        10. Blz. 354 Verplichte BBV - indicatoren Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
        11. Blz. 355 Wat heeft het gekost?
        12. Blz. 356 Financiële afwijkingen Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
      12. Blz. 357 Programma 8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 358 Inleiding Programma 8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
        2. Blz. 359 8.1 Ruimtelijke ordening
          1. Blz. 360 Inleiding Ruimtelijke ordening
          2. Blz. 361 Ontwikkelingen
          3. Blz. 362 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 363 Daadkrachtige ruimtelijke ontwikkeling
              1. Blz. 364 We actualiseren de archeologische verwachtingskaarten
              2. Blz. 365 We beoordelen plannen op de intaketafel
            2. Blz. 366 Implementatie van de Omgevingswet
              1. Blz. 367 Regels voor verbouwingen zijn versoepeld
              2. Blz. 368 We blijven ‘Anders Werken’
        3. Blz. 369 8.2 Grondexploitatie (woningbouw)
          1. Blz. 370 Inleiding Grondexploitatie (woningbouw)
          2. Blz. 371 Ontwikkelingen
        4. Blz. 372 8.3 Wonen en bouwen
          1. Blz. 373 Inleiding Wonen en bouwen
          2. Blz. 374 Ontwikkelingen
          3. Blz. 375 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 376 Een circulaire woonomgeving en circulaire woningbouw(projecten)
              1. Blz. 377 We stimuleren het bouwen van circulaire woonmilieus en woningbouw(projecten)
              2. Blz. 378 Er is ruimte voor innovatie (vernieuwende initiatieven) op het gebied van levensloopbestendigheid en klimaatneutraal bouwen
              3. Blz. 379 We onderzoeken de cultuurhistorische waarden binnen de gemeente Maashorst, met een voorstel tot bescherming
            2. Blz. 380 Een meer gevarieerd en bijzonder woonaanbod per kern voor alle doelgroepen
              1. Blz. 381 Uitvoeringsprogramma: We stimuleren bewonersinitiatieven en initiatieven voor de behoefte aan kleinschalige woningbouw voor onder meer jongeren en starters, (vitale) senioren en kwetsbare groepen
              2. Blz. 382 We zetten de starterslening voort
              3. Blz. 383 We stimuleren vraaggericht ontwikkelen en bouwen door ontwikkelende partijen
              4. Blz. 384 We professionaliseren de huisvesting van arbeidsmigranten in Maashorst
              5. Blz. 385 We zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor specifieke doelgroepen, zoals mensen die zorg en wonen willen combineren
              6. Blz. 386 We versoepelen de mogelijkheid van kamerbewoning
              7. Blz. 387 Uitvoeringsprogramma: We verkennen nieuwe mogelijkheden voor woningsplitsing en zetten die indien gewenst om in nieuw beleid
            3. Blz. 388 Stevige groei van het aantal woningen
              1. Blz. 389 Versnelling van het woningbouwprogramma realiseren we aan de hand van een versnellingsagenda
              2. Blz. 390 We maken versnellingsafspraken met corporaties, die we ook hebben opgenomen in de prestatieafspraken
              3. Blz. 391 We voeren actieve grondpolitiek met lef en beter gebruik van het beschikbare instrumentarium, zoals onteigening of de Wet Voorkeursrecht Gemeenten
              4. Blz. 392 Uitvoeringsprogramma: Zelfbewoningsplicht en (indien nodig) opkoopbescherming integreren we in ons beleid
              5. Blz. 393 Vrijkomende gemeentelijke panden zoals het voormalige gemeentehuis in Zeeland vormen we om naar (sociale) woningbouw
              6. Blz. 394 Uitvoeringsprogramma: Kansen in bestaand stedelijk gebied (herstructurering) en bestaand vastgoed benutten we beter
              7. Blz. 395 We zetten in op tijdelijke huisvesting
            4. Blz. 396 Vitale, krachtige, inclusieve kernen en wijken
              1. Blz. 397 We faciliteren sterke en zelfredzame gemeenschappen, waarin inwoners zoveel mogelijk in hun eigen woonomgeving kunnen blijven wonen
        5. Blz. 398 Verbonden partijen Programma 8
        6. Blz. 399 Beleidskaders Programma 8
        7. Blz. 400 Verplichte BBV - indicatoren Programma 8
        8. Blz. 401 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 402 Financiële afwijkingen Programma 8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
      13. Blz. 403 Programma 9 Bestuur en dienstverlening
        1. Blz. 404 Inleiding Programma 9 Bestuur en dienstverlening
        2. Blz. 405 9.1 Bestuur en dienstverlening
          1. Blz. 406 Inleiding Bestuur en dienstverlening
          2. Blz. 407 Ontwikkelingen
          3. Blz. 408 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 409 Een bereikbaar bestuur
              1. Blz. 410 Voor inwoners is het bestuur en wat zij doen zichtbaar
              2. Blz. 411 Uitvoeringsprogramma: Ambtenaren zijn als aanspreekpunt regelmatig zichtbaar in de wijk
              3. Blz. 412 Uitvoeringsprogramma: Positioneringsplan voor het college
            2. Blz. 413 Een intensieve en constructieve samenwerking in de regio
              1. Blz. 414 We hebben een prominente rol in de regionale samenwerkingsverbanden die belangrijk zijn voor het realiseren van onze ambities
            3. Blz. 415 Innovatieve en klantvriendelijke dienstverlening
              1. Blz. 416 Innovatie: we ontwikkelen nieuwe producten en diensten om onze inwoners nog beter van dienst te kunnen zijn
              2. Blz. 417 Uitvoeringsprogramma: Bereikbaarheid: we willen dat onze inwoners ons gemakkelijk kunnen bereiken
              3. Blz. 418 Uitvoeringsprogramma: Digitalisering & klantgemak: we blijven onze digitale dienstverlening verbeteren en stimuleren het gebruik ervan
              4. Blz. 419 Uitvoeringsprogramma: Er is een tool beschikbaar zodat inwoners inzicht hebben in hun aanvraag
              5. Blz. 420 Uitvoeringsprogramma: Onnodige regels zijn geschrapt
              6. Blz. 421 Uitvoeringsprogramma: We communiceren begrijpelijk voor iedereen en we informeren onze inwoners tijdig
              7. Blz. 422 Uitvoeringsprogramma: We verbeteren onze (integrale) dienstverlening met behulp van 5 klantreizen
              8. Blz. 423 We doen onderzoek naar wensen met betrekking tot aanvullende kanalen en dienstverlening
              9. Blz. 424 We gaan tien producten digitaliseren
              10. Blz. 425 We voeren een extern bereikbaarheidsonderzoek uit
              11. Blz. 426 We werken toe naar een integraal dashboard dienstverlening
            4. Blz. 427 Samen denken, samen doen: toewerken naar een participatieve gemeente
              1. Blz. 428 Trainingsprogramma maken collega's Maashorst
              2. Blz. 429 Experimenteren met nieuwe vormen van participatie
              3. Blz. 430 Actief inzetten digitale participatiekanaal ‘Maashorst aan het woord’
              4. Blz. 431 Doorontwikkeling Udenfonds naar Maashorstfonds
              5. Blz. 432 Uitvoeringsprogramma: Per kern maken we met inwoners een agenda op basis van de kernenCV's
              6. Blz. 433 Oplevering Maashorstagenda
              7. Blz. 434 Ontwikkeling van participatie in de verstedelijkte kern Uden
              8. Blz. 435 Uitvoeringsprogramma: Maken participatieverordening en participatiebeleid
        3. Blz. 436 9.2 Telefonie, receptie en burgerzaken
          1. Blz. 437 Inleiding Telefonie, receptie en burgerzaken
          2. Blz. 438 Ontwikkelingen
          3. Blz. 439 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 440 Aanpak adreskwaliteit en integrale benadering briefadres
              1. Blz. 441 Vooraf adresonderzoek op basis van risico-signalen
              2. Blz. 442 Kwetsbare inwoners oplossingen op maat bieden
            2. Blz. 443 Wet kwaliteitsbevordering uitvoering verkiezingsproces
              1. Blz. 444 Plan van aanpak opstellen naar aanleiding van de verbeterpunten uit de interne enquête
              2. Blz. 445 Wet kwaliteitsbevordering uitvoering verkiezingsproces implementeren
        4. Blz. 446 Verbonden partijen Programma 9
        5. Blz. 447 Beleidskaders Programma 9
        6. Blz. 448 Verplichte BBV - indicatoren Programma 9
        7. Blz. 449 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 450 Financiële afwijkingen Programma 9 Bestuur en dienstverlening
      14. Blz. 451 Programma 10 Bedrijfsvoering en inkomsten
        1. Blz. 452 Inleiding Programma 10 Bedrijfsvoering en inkomsten
        2. Blz. 453 10.1 Overhead
          1. Blz. 454 Inleiding Overhead
          2. Blz. 455 Ontwikkelingen
          3. Blz. 456 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 457 Een stevig fundament voor gemeente Maashorst als organisatie
              1. Blz. 458 Aanpassing archiefkelder Uden/ vervroegd overbrengen archief
              2. Blz. 459 Uitvoeringsprogramma: Afronden actualiseren meerjarig onderhoudsprogramma (MJOP) en routekaart verduurzaming
              3. Blz. 460 Vergroten opslagruimte gemeentewerf
            2. Blz. 461 Een veilige, moderne en klantvriendelijke informatievoorziening
              1. Blz. 462 Uitvoeringsprogramma: Afronden van de risicoanalyse (Informatiebeveiligingsdienst voor gemeenten) en het verbeterplan ontwikkelen en uitvoeren
            3. Blz. 463 Ontwikkeling van een nieuwe, gezamenlijke organisatiecultuur
              1. Blz. 464 Uitvoeringsprogramma: De vijf kernwaarden een plaats geven in onze nieuw te ontwikkelen HR-instrumenten
            4. Blz. 465 We zijn een aantrekkelijke werkgever waar mensen graag werken en de ruimte krijgen om hun talenten te ontwikkelen
              1. Blz. 466 Uitvoeringsprogramma: Visie leren en ontwikkelen
        3. Blz. 467 10.2 Treasury
          1. Blz. 468 Inleiding Treasury
          2. Blz. 469 Ontwikkelingen
          3. Blz. 470 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 471 Een financieel gezonde gemeente
              1. Blz. 472 Om te kunnen sturen op de financiën werken we met een aantal prestatie indicatoren (PI's)
        4. Blz. 473 10.3 Belastinginkomsten
          1. Blz. 474 Inleiding Belastinginkomsten
          2. Blz. 475 Ontwikkelingen
          3. Blz. 476 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 477 De heffingen zijn kostendekkend
              1. Blz. 478 Kostendekkendheidsonderzoek en impactanalyse afronden voor de leges op het gebied van de Omgevingswet
        5. Blz. 479 10.4 Gemeentefonds
          1. Blz. 480 Inleiding Gemeentefonds
          2. Blz. 481 Ontwikkelingen
        6. Blz. 482 Verbonden partijen Programma 10
        7. Blz. 483 Beleidskaders Programma 10
        8. Blz. 484 Verplichte BBV - indicatoren Programma 10
        9. Blz. 485 Wat heeft het gekost?
        10. Blz. 486 Financiële afwijkingen Programma 10 Bedrijfsvoering en inkomsten
      15. Blz. 487 Stand van zaken Uitvoeringsprogramma jaarschijf 2024
        1. Blz. 488 Inleiding
        2. Blz. 489 Overzicht Uitvoeringsprogramma
      16. Blz. 490 Algemene dekkingsmiddelen, overhead, vennootschapsbelasting en onvoorzien
        1. Blz. 491 Algemene dekkingsmiddelen 2024
        2. Blz. 492 Overhead 2024
        3. Blz. 493 Vennootschapsbelasting 2024
        4. Blz. 494 Onvoorzien 2024
    3. Blz. 495 Jaarverslag - paragrafen
      1. Blz. 496 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 497 Inleiding Bedrijfsvoering
        2. Blz. 498 Verantwoording informatieveiligheid
        3. Blz. 499 Rechtmatigheidsverantwoording
        4. Blz. 500 Frauderisico's
        5. Blz. 501 Rekenkameronderzoeken
      2. Blz. 502 Financiering
        1. Blz. 503 Inleiding Financiering
        2. Blz. 504 Financieringsbeleid
        3. Blz. 505 Algemene ontwikkelingen
        4. Blz. 506 Financieringsbehoefte
        5. Blz. 507 Inzicht rentelasten/-baten
        6. Blz. 508 Wet Hof/ EMU-saldo
        7. Blz. 509 Schuldpositie
      3. Blz. 510 Grondbeleid
        1. Blz. 511 Inleiding Grondbeleid
        2. Blz. 512 Grondbeleid
        3. Blz. 513 Winstneming
        4. Blz. 514 Risico's
        5. Blz. 515 Reserves en voorzieningen
      4. Blz. 516 Lokale heffingen
        1. Blz. 517 Inleiding Lokale heffingen
        2. Blz. 518 Kwijtscheldingsbeleid
        3. Blz. 519 Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 520 Riool- en waterzorgheffing
        5. Blz. 521 Onroerende zaakbelasting
        6. Blz. 522 Parkeerbelasting
        7. Blz. 523 Toeristen- en forensenbelasting
        8. Blz. 524 Reclamebelasting
        9. Blz. 525 Marktgelden en standplaatsen
        10. Blz. 526 Begrafenisrechten
        11. Blz. 527 Inzicht kostendekkendheid
        12. Blz. 528 Lokale lastendruk t.o.v. buurgemeenten
        13. Blz. 529 Gerealiseerde opbrengsten Lokale heffingen
      5. Blz. 530 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 531 Inleiding Onderhoud kapitaalgoederen
        2. Blz. 532 Wegen
        3. Blz. 533 Recreatie, bossen en groene voorzieningen
        4. Blz. 534 Speeltuinen en recreatieve voorzieningen
        5. Blz. 535 Riolering en water
        6. Blz. 536 Gebouwen
        7. Blz. 537 Openbare verlichting, parkeervoorzieningen en verkeersregelinstallaties
        8. Blz. 538 Civiele kunstwerken
        9. Blz. 539 Sport en speelvelden
      6. Blz. 540 Verbonden partijen
        1. Blz. 541 Inleiding Verbonden partijen
        2. Blz. 542 Beleid Verbonden partijen
        3. Blz. 543 Overzicht verbonden partijen
        4. Blz. 544 Visie en doorkijk naar de toekomst van verbonden partijen
      7. Blz. 545 Paragraaf weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 546 Inleiding paragraaf weerstandsvermogen en risicobeheersing
        2. Blz. 547 Financiële strategie en beleid bij weerstandsvermogen en risicobeheersing
        3. Blz. 548 Risico's weerstandsvermogen en risicobeheersing
        4. Blz. 549 Ontwikkeling vermogenspositie weerstandsvermogen en risicobeheersing
        5. Blz. 550 Weerstandsratio weerstandsvermogen en risicobeheersing
        6. Blz. 551 Weerstandscapaciteit, weerstandsvermogen en risicobeheersing
        7. Blz. 552 Kengetallen financiële positie
      8. Blz. 553 Wet open overheid
        1. Blz. 554 Inleiding Wet open overheid (Woo)
        2. Blz. 555 Beleid Woo
        3. Blz. 556 Doorkijk naar de toekomst Woo
    4. Blz. 557 Jaarrekening
      1. Blz. 558 Resultaatbestemming
        1. Blz. 559 Resultaatbestemming 2024
      2. Blz. 560 Analyse jaarrekeningresultaat in cijfers
        1. Blz. 561 Analyse jaarrekeningresultaat in cijfers
      3. Blz. 562 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening met toelichting
        1. Blz. 563 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening met toelichting 2024
        2. Blz. 564 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
        3. Blz. 565 Overzicht van incidentele baten en lasten
      4. Blz. 566 Wet Normering Topinkomens
        1. Blz. 567 WNT Verantwoording 2024
      5. Blz. 568 Overzicht van baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 569 Baten en lasten per taakveld
        2. Blz. 570 Verdelingsprincipe baten en lasten per taakveld
      6. Blz. 571 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 572 Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        2. Blz. 573 Balans - Vaste activa
        3. Blz. 574 Balans - Vlottende activa
        4. Blz. 575 Balans – Vaste passiva
        5. Blz. 576 Balans – Vlottende passiva
      7. Blz. 577 De balans
        1. Blz. 578 Balans per 31 december 2024
      8. Blz. 579 Toelichting op de balans
        1. Blz. 580 Immateriële vaste activa
        2. Blz. 581 Materiële vaste activa
        3. Blz. 582 Financiële vaste activa
        4. Blz. 583 Voorraden
        5. Blz. 584 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
        6. Blz. 585 Liquide middelen
        7. Blz. 586 Overlopende activa
        8. Blz. 587 Eigen vermogen
        9. Blz. 588 Voorzieningen
        10. Blz. 589 Vaste schulden
        11. Blz. 590 Netto vlottende schulden
        12. Blz. 591 Overlopende passiva
        13. Blz. 592 Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
      9. Blz. 593 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 594 Rechtmatigheidsverantwoording
      10. Blz. 595 Bijlage Sisa
        1. Blz. 596 Bijlage SISA 2024
      11. Blz. 597 Overige gegevens
        1. Blz. 598 Controleverklaring onafhankelijke accountant
          1. Blz. 599 Controle verklaring onafhankelijke accountant 2024
    5. Blz. 600 Bijlagen
      1. Blz. 601 BBV Beleidsindicatoren
        1. Blz. 602 Tabel BBV Beleidsindicatoren 2024
      2. Blz. 603 Geldleningen
        1. Blz. 604 Inleiding Geldleningen 2024
        2. Blz. 605 Staat van opgenomen geldleningen 2024
        3. Blz. 606 Staat van verstrekte geldleningen 2024
      3. Blz. 607 Onderhanden werken inclusief MIP
        1. Blz. 608 Inleiding Onderhanden werken inclusief MIP 2024
        2. Blz. 609 Staat van onderhanden werken en meerjareninvesteringsprogramma programmarekening 2024
        3. Blz. 610 Nieuwe investeringen 2025 t/m 2028
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap