-
Blz. 1
Jaarstukken 2024
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024
-
Blz. 3
Jaarverslag - programma's
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Leeswijzer 2024
-
Blz. 6
Samenstelling bestuur
-
Blz. 7
Samenstelling bestuur 2024
-
Blz. 8
Bestuurlijke hoofdlijn
-
Blz. 9
Bestuurlijke hoofdlijn 2024
-
Blz. 10
Jaarverslag - programma's
-
Blz. 11
Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 12
Inleiding Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 13
1.1 Crisisbeheersing en rampenbestrijding
-
Blz. 14
Inleiding Crisisbeheersing en rampenbestrijding
-
Blz. 15
Ontwikkelingen Crisisbeheersing en rampenbestrijding
-
Blz. 16
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 17
We willen ons zo goed als mogelijk voorbereiden op (natuur)rampen en crises, zodat we adequaat kunnen optreden
-
Blz. 18
Actualiseren rampenbestrijdingsplannen (doorlopend)
-
Blz. 19
Opstellen van een natuurbrandbeheersplan
-
Blz. 20
Onderhouden van de crisisorganisatie van de gemeente Maashorst (doorlopend)
-
Blz. 21
Organiseren van lokale informatiebijeenkomsten voor crisisfunctionarissen
-
Blz. 22
Verder inrichten van een gemeentelijke crisisstructuur en werkprocessen
-
Blz. 23
Oefenen, opleiden en trainen van de gemeentelijke personen (ambtelijk en bestuurlijk) die een rol/taak hebben in de rampenbestrijding
-
Blz. 24
1.2 Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 25
Inleiding Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 26
Ontwikkelingen Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 27
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 28
Aanpak van overlast door jeugd
-
Blz. 29
We intensiveren de nauwe samenwerking tussen gemeente, politie en het jongerenwerk
-
Blz. 30
Uitbreiden subsidierelatie met HALT
-
Blz. 31
Adequate bescherming van medewerkers en bestuur tegen agressie en geweld
-
Blz. 32
Uitvoeringsprogramma: We brengen agressie en bedreiging richting onze medewerkers en bestuurders op een minimaal niveau
-
Blz. 33
Uitvoeringsprogramma: We maken beleid en voeren dat in voor Veilige Publieke Taak
-
Blz. 34
Bescherming kwetsbare groepen
-
Blz. 35
Uitvoeringsprogramma: Sociaalmaatschappelijke casuïstiek integraal aanpakken met de (welzijns)partners
-
Blz. 36
Uitvoeringsprogramma: Zorgen dat jongeren, ook jonger dan 18, veilig kunnen uitgaan in onze gemeente
-
Blz. 37
Bestrijding cybercrime
-
Blz. 38
Uitvoeringsprogramma: Bewustwordingscampagne opzetten om de dreigingen van cybercrime onder de aandacht brengen
-
Blz. 39
Bestrijding ondermijning en georganiseerde criminaliteit
-
Blz. 40
Zorgen dat eigen medewerkers, inwoners en bedrijven bekend zijn met ondermijning en het herkennen. Zij zijn bereid om dit te melden en kunnen dit eenvoudig doen
-
Blz. 41
Versterken informatiepositie
-
Blz. 42
Zichtbare effectieve interventies
-
Blz. 43
Organisatie weerbaarder maken
-
Blz. 44
Samenleving weerbaarder maken
-
Blz. 45
Criminaliteit voorkomen waar het kan en bestrijden waar het moet
-
Blz. 46
Inzetten op de aanpak van high impact crimes (zoals woninginbraken en fietsendiefstallen)
-
Blz. 47
Invoeren van de regionale procesbeschrijving Evenementenveiligheid Oost-Brabant
-
Blz. 48
Uitvoeringsprogramma: Een actueel handhavingsplan voor de BOA's maken
-
Blz. 49
We maken veilige en leefbare wijken tot een gedeelde verantwoordelijkheid
-
Blz. 50
Goed organiseren van wijkpreventie en buurtbemiddeling in onze kernen
-
Blz. 51
De juiste inzet van politieagenten en boa’s die goed toegerust en zichtbaar zijn
-
Blz. 52
Datagericht optreden is uitgangspunt
-
Blz. 53
We implementeren een nieuwe, wijkgerichte aanpak
-
Blz. 54
Uitvoeringsprogramma: We implementeren de Aanpak ter Voorkoming van Escalatie (AVE)
-
Blz. 55
Verbonden partijen Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 56
Beleidskaders Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 57
Verplichte BBV - indicatoren Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 58
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 59
Financiële afwijkingen Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 60
Programma 2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 61
Inleiding Programma 2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 62
2.1 Verkeer en vervoer
-
Blz. 63
Inleiding Verkeer en vervoer
-
Blz. 64
Ontwikkelingen Verkeer en vervoer
-
Blz. 65
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 66
Goede bereikbaarheid van alle kernen
-
Blz. 67
Uitvoeringsprogramma: We gaan van start met het nieuwe mobiliteitsplan Maashorst
-
Blz. 68
We gaan door met de ruimtelijke studie N605
-
Blz. 69
We stimuleren fijnmazige mobiliteit tot in het hart van de kernen en wijken
-
Blz. 70
We gaan ontwikkelingen (met name woningbouw) die een probleem met de parkeeropgave hebben, helpen met alternatieven
-
Blz. 71
We ontwikkelen beleid op verschillende fietsverkeersstromen (utilitair en recreatief)
-
Blz. 72
We stimuleren innovatieve vervoerssystemen, zoals elektrische deelauto’s, deelfietsen en -scooters
-
Blz. 73
We gaan door met de lopende Corridoraanpak A50 (= regionale samenwerking gericht op betere doorstroming)
-
Blz. 74
Verbetering van de verkeersveiligheid
-
Blz. 75
Onveilige verkeerssituaties pakken we aan
-
Blz. 76
We willen dat mensen minder in de auto stappen, en meer gebruik maken van andere middelen voor vervoer, zoals de fiets en het openbaar vervoer
-
Blz. 77
We stimuleren weggebruikers om de auto te laten staan en te kiezen voor andere vormen van vervoer
-
Blz. 78
In het kader van de Mobiliteitsaanpak A50 corridor Eindhoven-Nijmegen, gaan we samen met de regio en provincie de mogelijkheden onderzoeken voor de inzet van een BRT (Bus Rapid Transit)
-
Blz. 79
Uitvoeringsprogramma: Er is een onderzoek gedaan naar mobiliteitshubs en logistieke hubs (of een combinatie daarvan)
-
Blz. 80
In verband met het MIRT A50-traject tussen Bankhoef en Paalgraven wordt onderzoek gedaan naar de effecten van een verbreding van de A50
-
Blz. 81
Als voorbereiding op een nieuwe OV-concessie (vanaf 2027) gaan we met de provincie en de regio werken aan oplossingen voor vervoerarmoede in dunbevolkte gebieden
-
Blz. 82
We willen ons gemeentelijk wegennet handhaven op het huidige kwaliteitsniveau en de leefomgeving van onze inwoners verbeteren
-
Blz. 83
We voeren tijdig onderhoud uit of voeren reconstructies uit
-
Blz. 84
2.2 Parkeren
-
Blz. 85
Inleiding Parkeren
-
Blz. 86
Ontwikkelingen Parkeren
-
Blz. 87
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 88
Nieuw beleid moet de functieveranderingen mogelijk maken, en tegelijkertijd de parkeervraag voor bezoekers van het centrum garanderen. We willen de bestaande parkeercapaciteit beter benutten i.p.v. de beschikbare capaciteit verhogen.
-
Blz. 89
Uitvoeringsprogramma: In het mobiliteitsplan Maashorst (visiedeel) worden de nieuwe pijlers voor het parkeerbeleid bepaald
-
Blz. 90
Uitvoeringsprogramma: We gaan onderzoeken of extra fietsparkeergelegenheid nodig is en zo ja waar de stalling dan moet worden uitgebreid
-
Blz. 91
We gaan door middel van enquêtes onderzoeken of uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen voor vergunninghouders of betaald parkeren nodig is
-
Blz. 92
Vanuit duurzaamheid investeren we in infrastructuur voor het opladen van elektrische voertuigen
-
Blz. 93
Verbonden partijen Programma 2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 94
Beleidskaders Programma 2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 95
Verplichte BBV - indicatoren Programma 2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 96
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 97
Financiële afwijkingen Programma 2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 98
Programma 3 Economie en toerisme
-
Blz. 99
Inleiding Programma 3 Economie en toerisme
-
Blz. 100
3.1 Economische ontwikkeling
-
Blz. 101
Inleiding Economische ontwikkeling
-
Blz. 102
Ontwikkelingen Economische ontwikkeling
-
Blz. 103
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 104
Een gezonde agrarische economie
-
Blz. 105
Agrotoerisme, zorgboerderijen en agrarische kinderopvang worden gepromoot
-
Blz. 106
In samenwerking met andere partners in de agrarische sector zijn we in gesprek met agrarische bedrijven over een toekomstbestendige onderneming
-
Blz. 107
Uitvoeringsprogramma: We werken mee aan de pilot Peel Natuurdorpen (Tiny Houses) als alternatief financieringsmodel voor agrariërs en natuurontwikkeling
-
Blz. 108
Een krachtig MKB
-
Blz. 109
Eventuele knelpunten voor het lokale ondernemerschap in kaart brengen en werken aan de verbetering hiervan
-
Blz. 110
Verkennen of satellietopleidingen bij grote bedrijven mogelijk zijn en de satellietopleiding bij Bernhoven continueren
-
Blz. 111
Boegbeelden uit het lokale bedrijfsleven zetten Maashorst beter op de kaart
-
Blz. 112
Periodiek netwerksessies organiseren
-
Blz. 113
Verkennen potentiële fieldlabs
-
Blz. 114
Een sterk netwerk van bedrijven, gemeenten en andere instellingen
-
Blz. 115
Uitvoeringsprogramma: We werken mee als ondernemers Bedrijven Investeringszone (BIZ) aanvragen
-
Blz. 116
We ondersteunen sociaal maatschappelijk ondernemen
-
Blz. 117
We promoten ‘Koop lokaal’
-
Blz. 118
We realiseren vormen van hybride werken en leren
-
Blz. 119
We werken aan de uitvoering van de Centrumvisie Uden om het centrum aantrekkelijker te maken
-
Blz. 120
3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 121
Inleiding Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 122
Ontwikkelingen
-
Blz. 123
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 124
We willen (groei)ruimte bieden aan het bedrijfsleven en een gunstig vestigingsklimaat creëren voor bestaande en nieuwe ondernemers
-
Blz. 125
Uitvoeringsprogramma: We ontwikkelen bedrijventerrein Hoogveld-Zuid
-
Blz. 126
Uitvoeringsprogramma: We gaan bedrijventerrein Voederheil uitbreiden
-
Blz. 127
Uitvoeringsprogramma: We ontwikkelen bedrijfskavels in Reek-Zuid
-
Blz. 128
3.3 Economische promotie
-
Blz. 129
Inleiding Economische promotie
-
Blz. 130
Ontwikkelingen
-
Blz. 131
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 132
Bedrijvigheid in de kernen
-
Blz. 133
We ondersteunen startende ondernemers op verschillende manieren
-
Blz. 134
De mogelijkheden om leegstand te voorkomen zijn onderzocht en ingevoerd
-
Blz. 135
Branding - Maashorst op de kaart
-
Blz. 136
De uitvoering van de marketingactivatie is in handen van SILO Maashorst in samenwerking met organisaties
-
Blz. 137
Kwalitatief goede bedrijventerreinen
-
Blz. 138
De ontwikkeling van bestaande en nieuwe bedrijventerreinen is onderzocht en de locaties zijn bekend. De nieuwe bedrijventerreinen zijn in ontwikkeling
-
Blz. 139
Het toekomstige omgevingsplan wordt flexibel ingericht, waardoor het relatief eenvoudig is om bedrijfsverzamelgebouwen te realiseren
-
Blz. 140
Maashorst is de meest aantrekkelijke toeristische gemeente van Brabant
-
Blz. 141
We ondersteunen de verdere groei van het toerisme in onze gemeente en zetten ons daarom mét ondernemers in voor profilering en gebiedsmarketing
-
Blz. 142
Verbonden partijen Programma 3 Economie en toerisme
-
Blz. 143
Beleidskaders Programma 3 Economie en toerisme
-
Blz. 144
Verplichte BBV - indicatoren Programma 3 Economie en toerisme
-
Blz. 145
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 146
Financiële afwijkingen Programma 3 Economie en toerisme
-
Blz. 147
Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 148
Inleiding Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 149
4.1 Onderwijs algemeen
-
Blz. 150
Inleiding Onderwijs algemeen
-
Blz. 151
Ontwikkelingen
-
Blz. 152
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 153
Een goede start van een doorgaande leerlijn
-
Blz. 154
We hebben op basis van de Peutermonitor in juni 2024 in beeld hoeveel kinderen gebruik maken van een voorschoolse voorziening en welke doelgroep we nog niet bereiken
-
Blz. 155
Gelijke kansen voor iedereen
-
Blz. 156
Uitvoeringsprogramma: In samenwerking met het onderwijs nemen we gedurende 2024 deel aan de experimenteerregeling en onderzoeken de kansen en beperkingen tussen het passend onderwijs en jeugdhulp
-
Blz. 157
Samenwerking tussen onderwijs en arbeidsmarkt
-
Blz. 158
4.2 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 159
Inleiding Onderwijshuisvesting
-
Blz. 160
Ontwikkelingen
-
Blz. 161
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 162
Goede onderwijshuisvesting
-
Blz. 163
Uitvoeringsprogramma: Uitbreiding van de onderwijsruimte in Kindcentrum De Morgenzon
-
Blz. 164
Verbonden partijen Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 165
Beleidskaders Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 166
Verplichte BBV - indicatoren Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 167
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 168
Financiële afwijkingen Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 169
Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
-
Blz. 170
Inleiding Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
-
Blz. 171
5.1 Sportbeleid en- activering
-
Blz. 172
Inleiding Sportbeleid en- activering
-
Blz. 173
Ontwikkelingen
-
Blz. 174
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 175
Breedtesport en inclusiviteit in de sport
-
Blz. 176
Uitvoeringsprogramma: Iedereen doet mee: bewegen van jongeren is essentieel, ook met het oog op preventieve gezondheid
-
Blz. 177
Uitvoeringsprogramma: We zorgen voor een breed aanbod van sport, ook voor mensen met een beperking
-
Blz. 178
Harmonisatie van de subsidiëring van het verenigingsleven
-
Blz. 179
Uitvoeringsprogramma: Een goed, sterk en evenwichtig (geharmoniseerd) subsidiebeleid voor de lokale sportverenigingen en culturele instellingen/verenigingen
-
Blz. 180
Het jaar 2024 is een overgangsjaar waarin we het nieuwe huur- en tarievenbeleid inhoudelijk gaan uitrollen
-
Blz. 181
In alle kernen is voor alle inwoners aanbod om te kunnen sporten
-
Blz. 182
Uitvoeringsprogramma: In Maashorst zijn buurtsport- en cultuurcoaches actief
-
Blz. 183
Uitvoeringsprogramma: We doen er alles aan om de faciliteiten op orde te hebben en te houden, bijvoorbeeld door te kijken naar gecombineerd gebruik van faciliteiten.
-
Blz. 184
5.2 Sportaccommodaties
-
Blz. 185
Inleiding Sportaccommodaties
-
Blz. 186
Ontwikkelingen
-
Blz. 187
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 188
Een functioneel, kwalitatief en duurzaam sportkapitaal
-
Blz. 189
Onderzoek verrichten naar exploitatie zwembad
-
Blz. 190
Realiseren Skatebaan Bevrijdingspark
-
Blz. 191
5.3 Cultuur
-
Blz. 192
Inleiding Cultuur
-
Blz. 193
Ontwikkelingen
-
Blz. 194
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 195
Een mooi aanbod van kunst en cultuur behouden en uitbreiden
-
Blz. 196
Uitvoeringsprogramma: Bewaken én bewaren van de geschiedenis van de kernen (deeltaak 1)
-
Blz. 197
Implementatie nieuw cultuurbeleid (deeltaak 1)
-
Blz. 198
Concessieovereenkomst Markant Maashorst
-
Blz. 199
Uitvoeringsprogramma: Stimuleren cultuureducatie (deeltaak 1)
-
Blz. 200
5.4 Media
-
Blz. 201
Inleiding Media
-
Blz. 202
Ontwikkelingen
-
Blz. 203
5.5 Openbaar groen en (openlucht)recreatie
-
Blz. 204
Inleiding Openbaar groen en (openlucht)recreatie
-
Blz. 205
Ontwikkelingen
-
Blz. 206
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 207
De groenste gemeente van Nederland
-
Blz. 208
Uitvoeringsprogramma: We willen diversiteit in natuuraanbod vergroten, met een goede spreiding over de hele gemeente
-
Blz. 209
We gaan de biodiversiteit van natuur waarborgen en versterken, bijvoorbeeld door deelname aan het Deltaplan Biodiversiteit
-
Blz. 210
Uitvoeringsprogramma: We gaan De Maashorst verder uitbreiden en ontwikkelen als natuurgebied en we onderzoeken of het gebied een Nationaal Park nieuwe stijl kan worden
-
Blz. 211
Uitvoeringsprogramma: We gaan pilots opstarten voor beheer van het openbaar groen/natuur door inwoners
-
Blz. 212
Uitvoeringsprogramma: We realiseren quick wins, zoals aanplant landschap, ecologisch bermbeheer, erfbeplanting, picknick-voorzieningen, fietsroutes en wandelpaden
-
Blz. 213
Realisatie honden- en uitlaatvelden in voormalig Landerd
-
Blz. 214
Een sterke recreatieve sector
-
Blz. 215
Uitvoeringsprogramma: We richten onze positionering nadrukkelijk op ‘Maashorst is de meest toeristische recreatieve gemeente van Noordoost-Brabant'. We benadrukken de sterke verwevenheid met natuurgebied De Maashorst
-
Blz. 216
Uitvoeringsprogramma: We vergroten de diversiteit in natuuraanbod met een goede spreiding over de hele gemeente
-
Blz. 217
Uitvoeringsprogramma: We gaan de Natuurpoort (Palmstraat, Schaijk) en de uitkijktoren in De Maaspoort realiseren
-
Blz. 218
Uitvoeringsprogramma: We maken een start met een verbeterplan voor Wandelpark Uden
-
Blz. 219
Natuurcentrum De Maashorst blijft een belangrijke educatieve partner
-
Blz. 220
Verbonden partijen Programma 5
-
Blz. 221
Beleidskaders Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
-
Blz. 222
Verplichte BBV - indicatoren Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
-
Blz. 223
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 224
Financiële afwijkingen Programma 5 Sport, cultuur, recreatie en natuur
-
Blz. 225
Programma 6 Sociaal Domein
-
Blz. 226
Inleiding Programma 6 Sociaal Domein
-
Blz. 227
6.1 Samenkracht en Burgerparticipatie
-
Blz. 228
Inleiding Samenkracht en Burgerparticipatie
-
Blz. 229
Ontwikkelingen
-
Blz. 230
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 231
Mogelijkheden om te ontmoeten in de kernen/wijken
-
Blz. 232
Uitvoeringsprogramma: We stimuleren activiteiten en ontmoeting in de dorpshuizen en MFA’s
-
Blz. 233
Uitvoeringsprogramma: De ontmoetingspunten in de wijken en kernen (zelfstandige locaties of onderdelen van maatschappelijk vastgoed zoals schoolgebouwen) hebben een professional die deskundigheid heeft om de meest voorkomende vragen te beantwoorden
-
Blz. 234
Professionals in de kern/wijk genieten het vertrouwen van inwoners en worden steeds beter gevonden voor vragen uit het dagelijks leven waar inwoners zelf geen antwoord op hebben
-
Blz. 235
Bijdrage aan exploitatie wijkaccommodaties 2024
-
Blz. 236
Preventie door vroeg signaleren van problemen en behoeften
-
Blz. 237
We werken aan een sterke sociale basis in de wijken
-
Blz. 238
Uitvoeringsprogramma: In 2024 versterken we de rol van jongerenwerk in de sociale basis
-
Blz. 239
In 2024 onderzoeken we het inzetten van kinderwerk
-
Blz. 240
Uitvoeringsprogramma: We zorgen dat vrijwilligers en professionals (preventiewerkers, jongerenwerk, dorps- en wijkondersteuners en andere professionals) op een goede manier kunnen samenwerken
-
Blz. 241
Voldoende opvang- en huisvestingsoplossingen voor nieuwkomers
-
Blz. 242
Werken aan het programma migratieopgaven
-
Blz. 243
6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
-
Blz. 244
Inleiding Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
-
Blz. 245
Ontwikkelingen
-
Blz. 246
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 247
Een integrale benadering van 0-100+
-
Blz. 248
Uitvoeringsprogramma: We ontwikkelen en geven uitvoering aan een beleidsplan ouderen
-
Blz. 249
Een vindbare, herkenbare en professionele toegang voor vragen en voorzieningen
-
Blz. 250
De gemeentelijke toegang voor ondersteuning verder professionaliseren, waarbij we inzetten op een verhoging van de kwaliteit zoals die door de gebruikers wordt ervaren
-
Blz. 251
6.3 Inkomensregelingen (incl. armoedebeleid en eerstelijns schuldhulpverlening)
-
Blz. 252
Inleiding Inkomensregelingen (incl. armoedebeleid en eerstelijns schuldhulpverlening)
-
Blz. 253
Ontwikkelingen
-
Blz. 254
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 255
De lokale toepassing van de Participatiewet is eenvoudiger, biedt maatwerk en is vriendelijker voor inwoners die hier gebruik van moeten maken. We werken vanuit de bedoeling van de wet, niet vanuit de letter ervan.
-
Blz. 256
We brengen onze ondersteuningsregelingen onder de aandacht van inwoners
-
Blz. 257
We gaan aan de slag met het nieuwe beleidskader Armoede & Schulden waarin we beide problemen integraal aanvliegen
-
Blz. 258
We gaan de voorgestelde wijzigingen in het hierboven genoemde wetsvoorstel onderzoeken en indien mogelijk toepassen, voor zover we dat nog niet doen
-
Blz. 259
We intensiveren de inzet van vroegsignalering
-
Blz. 260
Het aantal inwoners in de gemeente dat te maken heeft met armoede en schulden is met succes teruggedrongen
-
Blz. 261
Uitvoeringsprogramma: Verborgen armoede is (deels) in beeld gekomen en aangepakt
-
Blz. 262
6.4 Maatschappelijke- en arbeidsparticipatie
-
Blz. 263
Inleiding Maatschappelijke en arbeidsparticipatie
-
Blz. 264
Ontwikkelingen
-
Blz. 265
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 266
Arbeidsparticipatie
-
Blz. 267
Uitvoeren Plan van aanpak vermindering bestand P-wet in samenwerking met ketenpartners
-
Blz. 268
Opstellen van arbeidsmarktbeleid op de lange termijn in afstemming met partners binnen en buiten de organisatie op het terrein van economie, ruimte, regio en werkgelegenheid
-
Blz. 269
Intensiveren van het Partnership IBN voor wat betreft de samenwerking met IBN en plaatsing van kandidaten
-
Blz. 270
6.5 Maatwerkvoorzieningen Wmo
-
Blz. 271
Inleiding Maatwerkvoorzieningen WMO
-
Blz. 272
Ontwikkelingen
-
Blz. 273
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 274
Inwoners kunnen zoveel mogelijk en zolang als mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen en meedoen in de samenleving
-
Blz. 275
Prestatieafspraken maken vanuit volkshuisvesting met de woningcorporaties, waarin ook de zorgaspecten worden meegenomen
-
Blz. 276
We evalueren de pilot scootmobielpool
-
Blz. 277
We onderzoeken mogelijkheden om het gebruik van individuele maatwerkvoorzieningen te collectiveren en ontwikkelen hiervoor nieuw beleid
-
Blz. 278
We ontwikkelen een huisvestingverordening met urgentiebeleid om bij woningtoewijzing voorrang te geven aan specifieke doelgroepen
-
Blz. 279
6.6 Maatwerkdienstverlening Wmo
-
Blz. 280
Inleiding Maatwerkdienstverlening WMO
-
Blz. 281
Ontwikkelingen
-
Blz. 282
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 283
We beschikken over een passend aanbod voor inwoners met een psychische kwetsbaarheid
-
Blz. 284
Ontwikkelen van het nieuwe lokale Wmo-product 'Beschermd Thuis'
-
Blz. 285
Uitvoeringsprogramma: De lokale ontwikkelagenda ‘Opvang, ondersteuning en zorg voor inwoners met een psychische kwetsbaarheid’ doorontwikkelen
-
Blz. 286
We houden de Wmo beheersbaar
-
Blz. 287
We onderzoeken mogelijkheden om inwoners met afstand tot de arbeidsmarkt toe te leiden naar een baan in de zorg en nemen daarop actie
-
Blz. 288
We willen de participatie en zelfredzaamheid van onze inwoners bevorderen
-
Blz. 289
We stimuleren het gebruik van (algemene) voorzieningen in de directe omgeving van de inwoner, bijvoorbeeld dagbesteding of huishoudelijke hulp, en ontwikkelen hiervoor nieuw beleid
-
Blz. 290
6.7 Maatwerkdienstverlening Jeugdhulp
-
Blz. 291
Inleiding Maatwerkdienstverlening Jeugdhulp
-
Blz. 292
Ontwikkelingen
-
Blz. 293
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 294
In de gemeente Maashorst groeien kinderen en jongeren gezond, veilig en kansrijk op
-
Blz. 295
Deelname Regionale Werkgroep Veilig in afhankelijkheidsrelaties
-
Blz. 296
In de regio maken wij een nieuw Regionaal Beleidskader Jeugdhulp en Uitvoeringsplan Jeugdhulp
-
Blz. 297
Sluitende aanpak Jeugdhulpverlening
-
Blz. 298
Uitvoeringsprogramma: Uitvoering geven aan het nieuwe Regionaal Beleidsprogramma Jeugdhulp en Uitvoeringsplan Jeugdhulp
-
Blz. 299
Verbonden partijen Programma 6 Sociaal Domein
-
Blz. 300
Beleidskaders Programma 6 Sociaal Domein
-
Blz. 301
Verplichte BBV - indicatoren Programma 6 Sociaal Domein
-
Blz. 302
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 303
Financiële afwijkingen Programma 6 Sociaal Domein
-
Blz. 304
Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 305
Inleiding Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 306
7.1 Volksgezondheid
-
Blz. 307
Inleiding Volksgezondheid
-
Blz. 308
Ontwikkelingen
-
Blz. 309
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 310
Positieve gezondheid
-
Blz. 311
We werken samen met gezondheidsinstanties
-
Blz. 312
Uitvoeringsprogramma: We gaan goede gezondheidspreventieprogramma’s ontwikkelen
-
Blz. 313
Uitvoeringsprogramma: We realiseren optimale dekking van AED’s.
-
Blz. 314
7.2 Riolering
-
Blz. 315
Inleiding Riolering
-
Blz. 316
Ontwikkelingen
-
Blz. 317
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 318
We kijken samen waar het nodig is maatregelen te treffen in het buitengebied
-
Blz. 319
Waar in het buitengebied nog regenwateraansluitingen zijn op het riool, gaan we op bezoek
-
Blz. 320
Rioolheffing anders berekenen
-
Blz. 321
We kijken samen waar het nodig is maatregelen te treffen in het stedelijk gebied
-
Blz. 322
Maatregelen vallen samen met andere werkzaamheden in een straat of wijk. Zo is al het werk in één keer klaar
-
Blz. 323
7.3 Afval
-
Blz. 324
Inleiding Afval
-
Blz. 325
Ontwikkelingen
-
Blz. 326
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 327
We willen onze afvalinzameling uniformiseren. Daarnaast willen we dat er meer afval wordt gescheiden en voor recycling beschikbaar komt
-
Blz. 328
Uitvoeringsprogramma: Na de aanbesteding voor de luierinzameling en beheer milieustraat kunnen ook de inwoners van Reek, Schaijk en Zeeland in 2024 hun luiers en incontinentiemateriaal scheiden en naar de milieustraat in Uden brengen
-
Blz. 329
Uitvoeringsprogramma: We evalueren de papier-, textiel- en snoeihoutinzameling, en de inzameling bij de huidige hoogbouw. Daarover nemen we vervolgens besluiten
-
Blz. 330
7.4 Milieubeheer
-
Blz. 331
Inleiding Milieubeheer
-
Blz. 332
Ontwikkelingen
-
Blz. 333
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 334
Transitie van het landelijk gebied
-
Blz. 335
We blijven in gesprek met belanghebbenden over stikstof e.d.
-
Blz. 336
Uitvoeringsprogramma: We zorgen voor een beleidsprogramma Landelijk Gebied
-
Blz. 337
We blijven aangehaakt bij de landelijke, provinciale en regionale stikstofaanpak
-
Blz. 338
We putten uit twee pilots voor meting en streefwaardebepaling van milieubelasting (geur en ammoniak). Daarbij benutten we de kennis uit de regio
-
Blz. 339
Voorlopen in duurzaamheid
-
Blz. 340
We brengen de mogelijkheden voor een lokaal energiebedrijf in beeld
-
Blz. 341
Uitvoeringsprogramma: We maken ons eigen gemeentelijke vastgoed energieneutraal
-
Blz. 342
We zorgen voor meer laadpalen voor elektrische auto’s
-
Blz. 343
We onderzoeken de haalbaarheid van warmtenetten
-
Blz. 344
We zorgen voor twee lokale initiatieven voor zonneparken in onze gemeente, bij voorkeur op daken
-
Blz. 345
7.5 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 346
Inleiding Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 347
Ontwikkelingen
-
Blz. 348
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 349
Vanuit een geharmoniseerde begraafplaatsverordening willen we onze begraafplaatsen toekomstbestendig maken
-
Blz. 350
In 2024 wordt een begin gemaakt met de herinrichting van de Udense begraafplaats die inspeelt op de veranderende tendensen
-
Blz. 351
Ontwikkelingen Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 352
Verbonden partijen Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 353
Beleidskaders Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 354
Verplichte BBV - indicatoren Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 355
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 356
Financiële afwijkingen Programma 7 Volksgezondheid, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 357
Programma 8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 358
Inleiding Programma 8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 359
8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 360
Inleiding Ruimtelijke ordening
-
Blz. 361
Ontwikkelingen
-
Blz. 362
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 363
Daadkrachtige ruimtelijke ontwikkeling
-
Blz. 364
We actualiseren de archeologische verwachtingskaarten
-
Blz. 365
We beoordelen plannen op de intaketafel
-
Blz. 366
Implementatie van de Omgevingswet
-
Blz. 367
Regels voor verbouwingen zijn versoepeld
-
Blz. 368
We blijven ‘Anders Werken’
-
Blz. 369
8.2 Grondexploitatie (woningbouw)
-
Blz. 370
Inleiding Grondexploitatie (woningbouw)
-
Blz. 371
Ontwikkelingen
-
Blz. 372
8.3 Wonen en bouwen
-
Blz. 373
Inleiding Wonen en bouwen
-
Blz. 374
Ontwikkelingen
-
Blz. 375
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 376
Een circulaire woonomgeving en circulaire woningbouw(projecten)
-
Blz. 377
We stimuleren het bouwen van circulaire woonmilieus en woningbouw(projecten)
-
Blz. 378
Er is ruimte voor innovatie (vernieuwende initiatieven) op het gebied van levensloopbestendigheid en klimaatneutraal bouwen
-
Blz. 379
We onderzoeken de cultuurhistorische waarden binnen de gemeente Maashorst, met een voorstel tot bescherming
-
Blz. 380
Een meer gevarieerd en bijzonder woonaanbod per kern voor alle doelgroepen
-
Blz. 381
Uitvoeringsprogramma: We stimuleren bewonersinitiatieven en initiatieven voor de behoefte aan kleinschalige woningbouw voor onder meer jongeren en starters, (vitale) senioren en kwetsbare groepen
-
Blz. 382
We zetten de starterslening voort
-
Blz. 383
We stimuleren vraaggericht ontwikkelen en bouwen door ontwikkelende partijen
-
Blz. 384
We professionaliseren de huisvesting van arbeidsmigranten in Maashorst
-
Blz. 385
We zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor specifieke doelgroepen, zoals mensen die zorg en wonen willen combineren
-
Blz. 386
We versoepelen de mogelijkheid van kamerbewoning
-
Blz. 387
Uitvoeringsprogramma: We verkennen nieuwe mogelijkheden voor woningsplitsing en zetten die indien gewenst om in nieuw beleid
-
Blz. 388
Stevige groei van het aantal woningen
-
Blz. 389
Versnelling van het woningbouwprogramma realiseren we aan de hand van een versnellingsagenda
-
Blz. 390
We maken versnellingsafspraken met corporaties, die we ook hebben opgenomen in de prestatieafspraken
-
Blz. 391
We voeren actieve grondpolitiek met lef en beter gebruik van het beschikbare instrumentarium, zoals onteigening of de Wet Voorkeursrecht Gemeenten
-
Blz. 392
Uitvoeringsprogramma: Zelfbewoningsplicht en (indien nodig) opkoopbescherming integreren we in ons beleid
-
Blz. 393
Vrijkomende gemeentelijke panden zoals het voormalige gemeentehuis in Zeeland vormen we om naar (sociale) woningbouw
-
Blz. 394
Uitvoeringsprogramma: Kansen in bestaand stedelijk gebied (herstructurering) en bestaand vastgoed benutten we beter
-
Blz. 395
We zetten in op tijdelijke huisvesting
-
Blz. 396
Vitale, krachtige, inclusieve kernen en wijken
-
Blz. 397
We faciliteren sterke en zelfredzame gemeenschappen, waarin inwoners zoveel mogelijk in hun eigen woonomgeving kunnen blijven wonen
-
Blz. 398
Verbonden partijen Programma 8
-
Blz. 399
Beleidskaders Programma 8
-
Blz. 400
Verplichte BBV - indicatoren Programma 8
-
Blz. 401
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 402
Financiële afwijkingen Programma 8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 403
Programma 9 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 404
Inleiding Programma 9 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 405
9.1 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 406
Inleiding Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 407
Ontwikkelingen
-
Blz. 408
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 409
Een bereikbaar bestuur
-
Blz. 410
Voor inwoners is het bestuur en wat zij doen zichtbaar
-
Blz. 411
Uitvoeringsprogramma: Ambtenaren zijn als aanspreekpunt regelmatig zichtbaar in de wijk
-
Blz. 412
Uitvoeringsprogramma: Positioneringsplan voor het college
-
Blz. 413
Een intensieve en constructieve samenwerking in de regio
-
Blz. 414
We hebben een prominente rol in de regionale samenwerkingsverbanden die belangrijk zijn voor het realiseren van onze ambities
-
Blz. 415
Innovatieve en klantvriendelijke dienstverlening
-
Blz. 416
Innovatie: we ontwikkelen nieuwe producten en diensten om onze inwoners nog beter van dienst te kunnen zijn
-
Blz. 417
Uitvoeringsprogramma: Bereikbaarheid: we willen dat onze inwoners ons gemakkelijk kunnen bereiken
-
Blz. 418
Uitvoeringsprogramma: Digitalisering & klantgemak: we blijven onze digitale dienstverlening verbeteren en stimuleren het gebruik ervan
-
Blz. 419
Uitvoeringsprogramma: Er is een tool beschikbaar zodat inwoners inzicht hebben in hun aanvraag
-
Blz. 420
Uitvoeringsprogramma: Onnodige regels zijn geschrapt
-
Blz. 421
Uitvoeringsprogramma: We communiceren begrijpelijk voor iedereen en we informeren onze inwoners tijdig
-
Blz. 422
Uitvoeringsprogramma: We verbeteren onze (integrale) dienstverlening met behulp van 5 klantreizen
-
Blz. 423
We doen onderzoek naar wensen met betrekking tot aanvullende kanalen en dienstverlening
-
Blz. 424
We gaan tien producten digitaliseren
-
Blz. 425
We voeren een extern bereikbaarheidsonderzoek uit
-
Blz. 426
We werken toe naar een integraal dashboard dienstverlening
-
Blz. 427
Samen denken, samen doen: toewerken naar een participatieve gemeente
-
Blz. 428
Trainingsprogramma maken collega's Maashorst
-
Blz. 429
Experimenteren met nieuwe vormen van participatie
-
Blz. 430
Actief inzetten digitale participatiekanaal ‘Maashorst aan het woord’
-
Blz. 431
Doorontwikkeling Udenfonds naar Maashorstfonds
-
Blz. 432
Uitvoeringsprogramma: Per kern maken we met inwoners een agenda op basis van de kernenCV's
-
Blz. 433
Oplevering Maashorstagenda
-
Blz. 434
Ontwikkeling van participatie in de verstedelijkte kern Uden
-
Blz. 435
Uitvoeringsprogramma: Maken participatieverordening en participatiebeleid
-
Blz. 436
9.2 Telefonie, receptie en burgerzaken
-
Blz. 437
Inleiding Telefonie, receptie en burgerzaken
-
Blz. 438
Ontwikkelingen
-
Blz. 439
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 440
Aanpak adreskwaliteit en integrale benadering briefadres
-
Blz. 441
Vooraf adresonderzoek op basis van risico-signalen
-
Blz. 442
Kwetsbare inwoners oplossingen op maat bieden
-
Blz. 443
Wet kwaliteitsbevordering uitvoering verkiezingsproces
-
Blz. 444
Plan van aanpak opstellen naar aanleiding van de verbeterpunten uit de interne enquête
-
Blz. 445
Wet kwaliteitsbevordering uitvoering verkiezingsproces implementeren
-
Blz. 446
Verbonden partijen Programma 9
-
Blz. 447
Beleidskaders Programma 9
-
Blz. 448
Verplichte BBV - indicatoren Programma 9
-
Blz. 449
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 450
Financiële afwijkingen Programma 9 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 451
Programma 10 Bedrijfsvoering en inkomsten
-
Blz. 452
Inleiding Programma 10 Bedrijfsvoering en inkomsten
-
Blz. 453
10.1 Overhead
-
Blz. 454
Inleiding Overhead
-
Blz. 455
Ontwikkelingen
-
Blz. 456
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 457
Een stevig fundament voor gemeente Maashorst als organisatie
-
Blz. 458
Aanpassing archiefkelder Uden/ vervroegd overbrengen archief
-
Blz. 459
Uitvoeringsprogramma: Afronden actualiseren meerjarig onderhoudsprogramma (MJOP) en routekaart verduurzaming
-
Blz. 460
Vergroten opslagruimte gemeentewerf
-
Blz. 461
Een veilige, moderne en klantvriendelijke informatievoorziening
-
Blz. 462
Uitvoeringsprogramma: Afronden van de risicoanalyse (Informatiebeveiligingsdienst voor gemeenten) en het verbeterplan ontwikkelen en uitvoeren
-
Blz. 463
Ontwikkeling van een nieuwe, gezamenlijke organisatiecultuur
-
Blz. 464
Uitvoeringsprogramma: De vijf kernwaarden een plaats geven in onze nieuw te ontwikkelen HR-instrumenten
-
Blz. 465
We zijn een aantrekkelijke werkgever waar mensen graag werken en de ruimte krijgen om hun talenten te ontwikkelen
-
Blz. 466
Uitvoeringsprogramma: Visie leren en ontwikkelen
-
Blz. 467
10.2 Treasury
-
Blz. 468
Inleiding Treasury
-
Blz. 469
Ontwikkelingen
-
Blz. 470
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 471
Een financieel gezonde gemeente
-
Blz. 472
Om te kunnen sturen op de financiën werken we met een aantal prestatie indicatoren (PI's)
-
Blz. 473
10.3 Belastinginkomsten
-
Blz. 474
Inleiding Belastinginkomsten
-
Blz. 475
Ontwikkelingen
-
Blz. 476
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 477
De heffingen zijn kostendekkend
-
Blz. 478
Kostendekkendheidsonderzoek en impactanalyse afronden voor de leges op het gebied van de Omgevingswet
-
Blz. 479
10.4 Gemeentefonds
-
Blz. 480
Inleiding Gemeentefonds
-
Blz. 481
Ontwikkelingen
-
Blz. 482
Verbonden partijen Programma 10
-
Blz. 483
Beleidskaders Programma 10
-
Blz. 484
Verplichte BBV - indicatoren Programma 10
-
Blz. 485
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 486
Financiële afwijkingen Programma 10 Bedrijfsvoering en inkomsten
-
Blz. 487
Stand van zaken Uitvoeringsprogramma jaarschijf 2024
-
Blz. 488
Inleiding
-
Blz. 489
Overzicht Uitvoeringsprogramma
-
Blz. 490
Algemene dekkingsmiddelen, overhead, vennootschapsbelasting en onvoorzien
-
Blz. 491
Algemene dekkingsmiddelen 2024
-
Blz. 492
Overhead 2024
-
Blz. 493
Vennootschapsbelasting 2024
-
Blz. 494
Onvoorzien 2024
-
Blz. 495
Jaarverslag - paragrafen
-
Blz. 496
Bedrijfsvoering
-
Blz. 497
Inleiding Bedrijfsvoering
-
Blz. 498
Verantwoording informatieveiligheid
-
Blz. 499
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 500
Frauderisico's
-
Blz. 501
Rekenkameronderzoeken
-
Blz. 502
Financiering
-
Blz. 503
Inleiding Financiering
-
Blz. 504
Financieringsbeleid
-
Blz. 505
Algemene ontwikkelingen
-
Blz. 506
Financieringsbehoefte
-
Blz. 507
Inzicht rentelasten/-baten
-
Blz. 508
Wet Hof/ EMU-saldo
-
Blz. 509
Schuldpositie
-
Blz. 510
Grondbeleid
-
Blz. 511
Inleiding Grondbeleid
-
Blz. 512
Grondbeleid
-
Blz. 513
Winstneming
-
Blz. 514
Risico's
-
Blz. 515
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 516
Lokale heffingen
-
Blz. 517
Inleiding Lokale heffingen
-
Blz. 518
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 519
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 520
Riool- en waterzorgheffing
-
Blz. 521
Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 522
Parkeerbelasting
-
Blz. 523
Toeristen- en forensenbelasting
-
Blz. 524
Reclamebelasting
-
Blz. 525
Marktgelden en standplaatsen
-
Blz. 526
Begrafenisrechten
-
Blz. 527
Inzicht kostendekkendheid
-
Blz. 528
Lokale lastendruk t.o.v. buurgemeenten
-
Blz. 529
Gerealiseerde opbrengsten Lokale heffingen
-
Blz. 530
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 531
Inleiding Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 532
Wegen
-
Blz. 533
Recreatie, bossen en groene voorzieningen
-
Blz. 534
Speeltuinen en recreatieve voorzieningen
-
Blz. 535
Riolering en water
-
Blz. 536
Gebouwen
-
Blz. 537
Openbare verlichting, parkeervoorzieningen en verkeersregelinstallaties
-
Blz. 538
Civiele kunstwerken
-
Blz. 539
Sport en speelvelden
-
Blz. 540
Verbonden partijen
-
Blz. 541
Inleiding Verbonden partijen
-
Blz. 542
Beleid Verbonden partijen
-
Blz. 543
Overzicht verbonden partijen
-
Blz. 544
Visie en doorkijk naar de toekomst van verbonden partijen
-
Blz. 545
Paragraaf weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 546
Inleiding paragraaf weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 547
Financiële strategie en beleid bij weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 548
Risico's weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 549
Ontwikkeling vermogenspositie weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 550
Weerstandsratio weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 551
Weerstandscapaciteit, weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 552
Kengetallen financiële positie
-
Blz. 553
Wet open overheid
-
Blz. 554
Inleiding Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 555
Beleid Woo
-
Blz. 556
Doorkijk naar de toekomst Woo
-
Blz. 557
Jaarrekening
-
Blz. 558
Resultaatbestemming
-
Blz. 559
Resultaatbestemming 2024
-
Blz. 560
Analyse jaarrekeningresultaat in cijfers
-
Blz. 561
Analyse jaarrekeningresultaat in cijfers
-
Blz. 562
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening met toelichting
-
Blz. 563
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening met toelichting 2024
-
Blz. 564
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 565
Overzicht van incidentele baten en lasten
-
Blz. 566
Wet Normering Topinkomens
-
Blz. 567
WNT Verantwoording 2024
-
Blz. 568
Overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 569
Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 570
Verdelingsprincipe baten en lasten per taakveld
-
Blz. 571
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 572
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 573
Balans - Vaste activa
-
Blz. 574
Balans - Vlottende activa
-
Blz. 575
Balans – Vaste passiva
-
Blz. 576
Balans – Vlottende passiva
-
Blz. 577
De balans
-
Blz. 578
Balans per 31 december 2024
-
Blz. 579
Toelichting op de balans
-
Blz. 580
Immateriële vaste activa
-
Blz. 581
Materiële vaste activa
-
Blz. 582
Financiële vaste activa
-
Blz. 583
Voorraden
-
Blz. 584
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 585
Liquide middelen
-
Blz. 586
Overlopende activa
-
Blz. 587
Eigen vermogen
-
Blz. 588
Voorzieningen
-
Blz. 589
Vaste schulden
-
Blz. 590
Netto vlottende schulden
-
Blz. 591
Overlopende passiva
-
Blz. 592
Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
-
Blz. 593
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 594
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 595
Bijlage Sisa
-
Blz. 596
Bijlage SISA 2024
-
Blz. 597
Overige gegevens
-
Blz. 598
Controleverklaring onafhankelijke accountant
-
Blz. 599
Controle verklaring onafhankelijke accountant 2024
-
Blz. 600
Bijlagen
-
Blz. 601
BBV Beleidsindicatoren
-
Blz. 602
Tabel BBV Beleidsindicatoren 2024
-
Blz. 603
Geldleningen
-
Blz. 604
Inleiding Geldleningen 2024
-
Blz. 605
Staat van opgenomen geldleningen 2024
-
Blz. 606
Staat van verstrekte geldleningen 2024
-
Blz. 607
Onderhanden werken inclusief MIP
-
Blz. 608
Inleiding Onderhanden werken inclusief MIP 2024
-
Blz. 609
Staat van onderhanden werken en meerjareninvesteringsprogramma programmarekening 2024
-
Blz. 610
Nieuwe investeringen 2025 t/m 2028
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap